Share, , Google Plus, Pinterest,

Η πρώτη υβριδική Ferrari και μάλιστα 1000 ίππων

Μπορεί στη Φόρμουλα 1 η Ferrari να μην έχει δώσει απάντηση στη Mercedes, με τους συνεχόμενους τίτλους, εντούτοις στα αυτοκίνητα παραγωγής δείχνει να παίρνει το μήνυμα της εποχής, αμέσως.

Σήμερα, η ιταλική εταιρεία από το Μαρανέλο, παρουσίασε το πρώτο της PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), μοντέλο, που ταυτόχρονα είναι και το πρώτο τετρακίνητο. Η SF90 Stradale, των 1.000 ίππων, έχει λόγο βάρους / ισχύος, 1,57 κιλά / ίππο, με 390 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα. Παράλληλα, είναι το κορυφαίο V8 μοντέλο στην ιστορία της φίρμας.

Το όνομα του αυτοκινήτου έχει αναφορά στην 90ή επέτειο από την ίδρυση της Scuderia Ferrari. Εφοδιάζεται με turbo κινητήρα 90° V8 3.990 κ.εκ., που αποδίδει 780 ίππους, τους περισσότερους από κάθε άλλο 8κύλινδρο μοτέρ στην ιστορία της Ferrari. Οι υπόλοιποι 220 ίπποι, προέρχονται από τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι τοποθετημένος πίσω, γνωστός ως MGUK (μοτέρ κινητικής ενέργειας), και προέρχεται από τη Φόρμουλα 1. Βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα και τον νέο διπλό συμπλέκτη 8 ταχυτήτων, που μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα.

Τα άλλα δύο ηλεκτρικά μοτέρ είναι στον εμπρόσθιο άξονα. Μολονότι φαίνεται περίπλοκο το σύστημα, εντούτοις στην πραγματικότητα ο οδηγός πρέπει απλά να επιλέξει έναν από τους τέσσερις τύπους μονάδων ισχύος (eDrive, Hybrid, Performance, Quality): και στη συνέχεια να επικεντρωθεί μόνο στην οδήγηση. Αποκειστικά ηλεκτρικά, μπορεί να κινηθεί για 25 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.

Το SF90 Stradale είναι επίσης το πρώτο σπορ αυτοκίνητο Ferrari εξοπλισμένο με σύστημα τετρακίνησης 4WD, εξαιτίας των δύο μοτέρ μπροστά, που κατανέμουν ανεξάρτητα τη ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς, για καλύτερο έλεγχο και στις στροφές.

Οσον αφορά στις επιδόσεις, με 800 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., χρειάζεται μόλις 2,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και 6,7 δευτ. στα 0-200 χλμ./ώρα. Ολα αυτά για να επιτευχθούν, χρειάστηκε διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής, για μικρότερο βάρος και καλύτερη αεροδυναμική. Χρησιμοποιήθηκαν πολύ ανθρακονήματα και τιτάνιο. Μάλιστα, φέρει ένα πατενταρισμένο ενεργό σύστημα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο ρυθμίζει τη ροή του αέρα πάνω στο άνω μέρος του σώματος, μειώνοντας την οπισθέλκουσα σε υψηλές ταχύτητες με χαμηλά πλάγια δυναμικά φορτία και αυξάνοντας τη κάθετη δύναμη στις στροφές.

Μια άλλη σημαντική καινοτομία είναι το τιμόνι που διαθέτει τώρα ένα touchpad και μια σειρά κουμπιών που επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει σχεδόν κάθε πτυχή του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μόνο τους αντίχειρές του. Το κεντρικό συγκρότημα οργάνων είναι πλέον εξ ολοκλήρου ψηφιακό με μια 16 ιντσών καμπύλη οθόνη HD…

www.driveandtravel.gr